Jak zaměstnat prvního zaměstnance

Rozvíjíte se, s čímž souvisí i to, že se neobejdete bez zaměstnance? Pokud ano, poradíme vám, jak zaměstnat prvního zaměstnance a na co si dát pozor. V první řadě je dobré připomenout, že byste měli vybrat vždy toho nejlepšího, podle předpokladů.

Máte pro něho připravenou práci i zázemí?

Než se rozhodnete vůbec někoho hledat, je dobré mít jasno v tom, jakou práci mu přidělíte. Zaměstnanec je osoba, která u vás bude pracovat dlouhodobě. Tento horizont zohledněte při tvorbě věcí, které bude dělat. Také nezapomínejte na potřebné zázemí, které bude potřebovat. Jak s ohledem na zákonné povinnosti, tak s ohledem na pracovní výkon.

Počítejte s administrativou

Svůj záměr je vhodné nejprve oznámit své účetní. Na ní delegujte všechny požadavky. Souvisí s tím, že bude připravena agenda vedení zaměstnanců, stejně jako vám pomůže vypočítat, jaký maximální plat mu můžete dát. Pomůže také s odvody, kam se řadí sociální pojištění, zdravotní pojištění a daň z příjmu. Pokud účetní nemáte, je toto už celkem dobrý důvod, proč ji mít.

Pojistěte ho

Velmi nutný, dokonce i nezbytný krok. Pokud jde o pojištění zaměstnanců, tak ho dnes nabízí pojišťovna Kooperativa. Nejenom, že splníte své zákonné povinnosti, ale vhodnou pojistkou tak eliminujete i případné budoucí finanční problémy, které by mohly nastat.

Smlouvu nechte vypracovat odborníkem

Nyní už je na řadě samotné přijetí. To musí být podloženo pracovní smlouvou. Na internetu sice existují různé bezplatné vzory. My doporučíme nechat si ji zpracovat odborníkem. Spolu s tím je dobré mít zpracované i směrnice o bezpečnosti práce, které by měl nový zaměstnanec podepsat. Tím veškerá administrativa končí. Nyní už mu vysvětlíte jeho práci, a nastává činnost spojené s tím, že budete vyhodnocovat, zda skutečně dělá, co má, a to ve správné kvalitě i dobrém čase.

Publikováno: 15. 01. 2018

Kategorie: Nezařazené

Autor: Milena Navrátilová