Samolepící etikety jako nástroj marketingu a zlepšování brandingu

Dříve byla etiketa zdrojem informací a uváděla název produktu, místo a datum výroby, dnes však samolepicí etikety pomáhají značce propagovat, být konkurenceschopnou, získat další pozornost a důvěru zákazníků.

Spotřebitelé si obvykle vybírají produkt známé společnosti, ale často chtějí něco nového, a zde se etiketa nestává jen jasnou etiketou, ale účinným marketingovým nástrojem. Kvalitní výrobek s atraktivní etiketou se lépe zapamatuje a působí pozitivním dojmem. Jak vám tedy mohou etikety pomoci vytvořit osobnost značky a zlepšit vaši marketingovou strategii?

Co umí etiketa?

Používání štítků je kreativní způsob, jak navázat kontakt s CA, učinit značku rozpoznatelnou, zvýšit prodej a obchodní zisky.

Samolepky hrají v marketingových strategiích velkou roli. A jsou pro to určité důvody:

Vizuální zapamatování

Štítek je první věc, která upoutá pozornost a zapamatuje si ji. A vizuálně estetická a originální etiketa prezentuje produkty v tom nejpříznivějším světle.

Různé kreativní návrhy

Moderní grafické a tiskové technologie umožňují neomezovat fantazii a vytvářet nezapomenutelné obrázky. Velikosti, textura, materiály, kombinace barev, detaily, rozmanitost písem – produkty nezůstanou bez pozornosti!

Aplikace v reklamních kampaních

Samolepicí etikety jsou cenově dostupným a efektivním nástrojem pro propagaci a prezentaci produktů na výstavách a prezentacích. Samolepky na suvenýry mohou zákazníci obdarovat při různých akcích.

Šířka použití

Štítky lze nalepit na jakýkoli povrch – od kartonových krabic po sklo a potravinářské výrobky. A materiály umožňují aplikovat samolepky v různých podmínkách teploty a vlhkosti bez ztráty kvality obrazu. Tímto způsobem se může proslavit naprosto jakýkoli produkt.

Efektivním reklamním tahem je také použití samolepicí samolepky k sestavení kolekce, za kterou může klient získat cenu. To zvyšuje prodeje, stimuluje člověka k nákupu více produktů a také vytváří základnu aktivních, věrných zákazníků.

Z úspěšných společností, které používají etikety k propagaci svých produktů, můžeme zmínit Grimm Brothers Brewhouse. V etiketách využili tématiku pohádek, což dodávalo výrobkům originalitu a kouzlo. Z etikety jejich nápoje si navíc můžete vyrobit origami.

Příklady sbírání etiket používal Starbucks při promoakcích, kdy zákazníci sbírali nálepky a vyměňovali je za kávu nebo jiný nápoj zdarma. McDonald's nabízel samolepky s m/f hrdiny, což zvýšilo oblibu slavné Happy Mile.

Etikety nejsou jen obrázky nalepené na zboží. Dnes je to efektivní způsob, jak vést reklamní kampaň, přilákat spotřebitele ke značce, představit jim nový produkt a získat důvěru a lásku cílového publika.

Publikováno: 18. 06. 2024

Kategorie: Praktické rady

Autor: Veronika Trnková